یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
کد خبر : 19411
تاریخ انتشار : جمعه 14 آذر 1399 - 12:11
- بازدید

تحلیل سامانه بارشی پیش رو برای شهرستان جهرم

از روز جمعه با حرکت سامانه کم فشار با تغذیه رطوبت از دریای سرخ به سمت سواحل جنوب غرب و جنوب استان و سپس از روز شنبه عصر در شهرستان جهرم شاهد رخداد بارش مناسب باران خواهیم بود. بر اساس شاخص های همرفتی احتمالا در برخی از ساعات و بالاخص از حوالی ظهر یکشنبه شاهد بارشهای رگباری توام با رعد و برق و با احتمال وقوع تندبادهای موقت و نیز تگرگ خواهیم بود.

☁️پیامد این سامانه برای شهرستان جهرم طی روز جمعه پوشش ابری با احتمال ضعیف رخداد رگبار پراکنده و طی روزهای شنبه و یکشنبه تا اوایل بامداد دوشنبه رخداد باران، رگبار و رعد و برق و وزش تندباد موقت با احتمال رخداد تگرگ خواهد بود.

🌧میزان بارش پیش بینی شده سامانه پیش رو بین ۱۰ تا ۴۰ میلیمتر در نقاط مختلف شهرستان خواهد بود و انتظار می رود مردم در تمام سطح شهرستان شاهد رخداد بارش باشند. بطور میانگین احتمالا بیش از ۲۵ میلیمتر در سطح شهرستان بارندگی خواهیم داشت و در ارتفاعات خصوصا مناطق چا تیز و دوزه وشاغون احتمالا میزان بارش از ۵۰ میلیمتر نیز تجاوز نماید

❌با توجه به نوع بارشها بالاخص طی روز یکشنبه احتمال طغیان رودخانه ها، مسیلها و آبگرفتی معابر وجود دارد.
‼️توجه: پیش بینی حاضر بر اساس الگوهای فعلی در روز پنج شنبه ۱۳ آذرماه ۹۹ صادر شده است و با توجه به زمان باقی مانده احتمال تغییر در الگوهای هواشناسی وجود دارد.

سازمان تحقیقات هواشناسی و کشاورزی جهرم

منابع : ناموجود
نویسندگان : ناموجود
چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
ارسال نظر شما
انتشار یافته : ۰ در انتظار بررسی : 92
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


لوازم التحریر ایرانی کیان دارالاکرام حضرت ابوالفضل العباس